0
Style Switcher
  • 1
  • 2
  • 3

چرا تولید محتوا‌ تبلیغ‌نویسی شده شما را متمایز میکند؟ چهارشنبه, 18 اردیبهشت 1398 , 2 نظر

آیا فروش از وب سایتت حداکثر یک فاکتور در ماه است ؟

آیا بعد از سئو کردن سایتت هم تعداد مشتریان از وب سایت‌ات بسیار کم است ؟

دوست داری که بتوانی آن را 2 یا 3 برابر کنی ؟

احتمالا دوست داری .شاید هم تا الان برای انجام آن جستجوی زیادی انجام دادی و سعی کردی از افراد زیادی راه حل بخواهی .

حتما از افراد زیادی هم  شنیده‌ای که باید محتوای بیشتری در وب سایتت قراردهی تا بازدیدکننده بیشتر شود !

خب این حرف درست است ولی چقدر باید زمان بگذاری تا محتوای وب سایتت به 300 مقاله برسد ؟

و اگر به این تعداد برسد چقدر مطمئن هستی که درآمدت را  2 یا 3 برابر میکند ؟ آیا همه سایت هایی که تعداد محتوای بالاتری دارند درآمد های بسیار خوبی هم دارند ؟

آیا اصلا در این مورد جستجو کرده ای ؟ میخواهی نمونه ای برایت بازگو کنم ؟

خب ، فکر میکنم وب سایت بامیلو ( که حدود یکسال پیش ورشکسته شد ) را میشناختی تقریبا هر کسی که در فضای اینترنت حضور داشت آن را میشناخت پس احتمالا سایت اش خوب سئو شده بود و  در صفحه اول گوگل قرارداشت به همین علت هم بازدیدکننده اش زیاد بود ولی چرا ورشکست شد ؟ مگر فروشش به اندازه کافی نبود ؟ شاید با خودت بگویی که ممکن است فروش مناسب داشته ولی مدیریت درستی نداشت .

این هم ممکن است ولی اگر درآمد کافی داشت میتوانست مشاوران مناسبی استخدام کند که مانع از ورشکستگی اش شود . و اگر نتوانسته اینکار را انجام دهد به احتمال زیاد منابع مالی و امکانات  کافی نداشته است .

یعنی چه ؟ یعنی سود دهی مناسب و بازگشت سرمایه لازم از سایتش را نداشت  .

پس میبینی به صرف داشتن بازدیدکننده ، سود بالا بدست نمی‌آید البته در تعداد فروش تاثیرگذار است .

اما زمانی میتوانی از سوددهی حرف بزنی که از بین هر 10 بازدیدکننده حداقل 2 تا 3 نفرشان تبدیل به خریدار شود .

اما چطور میتوانیم به این نرخ تبدیل برسیم ؟

 

اگر نظر من را بخواهی من هم میگویم با تولید محتوا . البته تولید محتوای تبلیغ نویسی شده .

محتوای تبلیغ نویسی شده یعنی چه ؟

هر زمان که حرف از تولید محتوا میشود بیشتر ما یاد متن های ترجمه شده ( که بیشترشان در گوگل ترنسلیت ترجمه شده اندطوری که  چیزی از آنها متوجه نمیشوی فقط میخوانی ،شاید یک کلمه از آن را بفهمی ) و متن‌های کپی شده از یک سایت دیگر که او هم از یک سایت دیگر کپی کرده میفتیم .در بهترین حالت هم میگوییم تولید ویدیوهای آموزشی جزء محتواهای مناسب هستند .

اما محتوا و تولید آن مفهومی گسترده تر دارد .

بنظر من، نیمه افراشته شدن پرچم کمیته بین‌المللی پارالمپیک به احترام قهرمان عزیز ایرانی  سیامند رحمان هم یک نوع محتواست .

محتوایی از نوع اتحاد، همدلی و قدرشناسی .

این محتوا برای این کمیته و قهرمانان پارا المپیک پیام های  زیادی دارد  مانند :

  • همدلی با خانواده گرانقدر او و تمام دوست دارانش و جامعه قهرمانان پارا المپیک
  • با انتشار این محتوا به ورزشکاران و قهرمانانی که در پارا المپیک شرکت میکنند اطمینان میدهند که شما برای ما ارزشمند هستید . ما و تمام دوست داران شما، قدرشناس شما هستیم .
  • و از همه مهمتر موجودیت انسانی کمیته بعنوان یک مرجع ورزشی برای معلولان را به نمایش میگذارد .

بدون چنین محتواهایی این نوع کمیته ها ( چه در سطح یک کشور و  چه در سطح بین الملل) فقط یک ساختمان با چند کارمند اداری و تعدادی مدیر تلقی میشوند که کاغذ بازی میکنند .

این نوع محتواها در هر نوع ( متنی ، ویدیویی ، صوتی و اجرایی ) که باشد برای منتشر کننده اعتبار می‌اورد و برای مخاطب اطمینان خاطر و احساس امنیت به ارمغان می‌آورد . یعنی یک ارتباط برد – برد .

محتوای تبلیغ نویسی شده یعنی ارائه اطلاعاتی که منجر به یک ارتباط برد – برد شود .

 

حالا بهتر است برگردیم به محتوای وب سایت های فروشگاهی .

محتوای برد – برد در وب سایت چیست ؟

در اکثر فروشگاههای اینترنتی وقتی وارد صفحه محصول میشویم چیزی در بخش توضیحات نوشته نشده است . و برخی از آنها فقط چند مشخصه از محصول را مینویسند . و بعد هم صاحبین فروشگاهها انتظار دارند که در روز حداقل 10 درخواست خرید داشته باشند .

حالا اگر همین افراد وارد فروشگاه اینترنتی دیگری شوند و بخواهند که خرید کنند احتمالا با دیدن توضیحات خالی و یا ناقص، به سراغ یک وب سایت دیگر  میروند و در بهترین شرایط، با صاحب آن شرکت تماس میگیرند و اگر پاسخگوی تلفن آنها ، فروشنده ماهری باشد آنها قانع میشوند که خرید میکنند .

فکر میکنم فهمیدی منظورم چیست ؟

اگر میخواهی که بازدیدکننده از تو خرید کند باید در بخش توضیحات ، طوری برایش بنویسی که مطمئن شود این همان کالایی است که او میخواهد و ضرر نمیکند .

دوست من یادت باشد تا این اطمینان برای مخاطب محصولت ایجاد نشود حتی یک کالای ارزان قیمت زیر 5000 تومان هم از تو نمیخرند .

حالا اگر میخواهی توضیحات قانع کننده ای در بخش توضیحات محصولت بنویسی همان چیزهایی که در مشاوره های تلفنی یا حضوری میگویی و منجر به خرید میشود را بنویس . البته میدانم شاید سخت باشد ولی باید بتوانی .

در بخش مقاله های سایتت هم باید به گونه ای تولید محتوا کنی که بازدیدکننده پس از خواندن آن به 2 مورد زیر دست پیدا کند :

  1. مطمئن شود که تو در عمل یک متخصص ماهر هستی نه فقط در حرف.
  2. بتواند با تو ارتباط ذهنی و حسی برقرار کند . این ارتباط در نهایت باعث فروش بیشتر تو میشود چون مخاطبت علاوه بر اینکه باید مطمئن شود تو متخصص هستی باید بتواند به شخصیت متعهد بودن تو هم اطمینان کند .

 

چطور محتوای برد – برد تولید کنیم ؟

حالا که فهمیدیم چرا محتوای تبلیغ نویسی شده  یا همان محتوای برد – برد مهم است چطور باید آن را تولید کنیم ؟

احتمالا تو هم میخواهی پاسخ این سوال را بدانی . پس اجازه بده برایت بگویم .

فکر کنم تو هم با این مورد موافق هستی در زمانه ای زندگی میکنیم که به آن عصر دانش میگوییم و برای هر چیزی یک  توجیه علمی وجود دارد . تولید محتوای تبلیغ نویسی شده هم  همینطور است یعنی دانشی وجود دارد که میتوانیم محتواهای تبلیغ نویسی شده را با آن تولید کنیم .

این دانش به زبان فارسی دانش تبلیغ نویسی و به زبان انگلیسی کپی رایتینگ گفته میشود .

اگر میخواهید از این دانش برای ارتقاء سایتت استفاده کنی یا باید آن را یاد بگیری

و یا اینکه از یک تبلیغ نویس ماهر کمک بگیری .

دوست من توجه کن که تبلیغ نویسی دانش جدید در کشور ما محسوب میشود تو باید در انتخاب متخصص آن دقت کنی .

تبلیغ نویسی هم دارای سطوح مختلفی است .

  1. سطح مبتدی :

    در این سطح فقط نام محصول و قیمتش به مخاطب ارائه میشود و البته گاهی اوقات خلاقیت هایی در نوشتن یک توضیح کوتاه انجام میشود این نوشته کوتاه بر اساس دانش نیست برای همین هم گاهی اوقات باعث سوددهی میشود و گاهی اوقات هم بی‌تاثیر است ولی تبلیغ نویس نمیتوان دلیل آن را بفهمد بنابراین به همان خلاقیت خود تکیه میکند تا شاید بتواند یک متن یا ویدیوی سودآور تهیه کند .

  2. سطح متوسط :

    در این سطح تبلیغ نویس میتواند از لحاظ منطقی مخاطب را قانع کند که این محصول برای او مفید است و به کارش می‌‌آید . ولی در این سطح هم احتمال خرید مشتری زیاد نیست میدانی چرا ؟ چون مشتری فهمید این محصول را میخواهد ولی کارها و کالاهای ضروری تر هستند که اولویت دارند شاید بعدا . و یا اینکه مغز منطقی‌اش به او فرمان میدهد که باید بیشتر بررسی کند . محتوای تبلیغ نویسی شده تا حدی توانسته موفق شود اما نتوانسته با او ارتباط حسی و ذهنی برقرار کند .

  3. سطح پیشرفته :

    در این سطح، مشکل سطح متوسط حل میشود . مخاطب میتواند از طریق خواندن و یا دیدن محتوای سایت با صاحب آن ارتباط موثر برقرار کند به او اعتماد نماید و حتی اگر احساس کند که باید بیشتر فکر کند بارها و بارها به سایتت برمیگردد تا دوباره فکر کند و در نهایت تصمیم میگیرد که از تو و خدماتت استفاده کند .

 

اگر میخواهی در مورد تبلیغ نویسی و طراحی کمپین تبلیغات اینترنتی بیشتر بدانی میتوانی در دوره تخصصی تجربه طلایی شرکت کنی.

 میخواهم در مورد دوره تخصصی تجربه طلایی بیشتر بدانم

 

فروش و بازاریابی بیشتر از آنکه به  روحیه و استعداد نیاز داشته باشد نیاز به دانش تبلیغ نویسی دارد.  کمک میکنم با استفاده از جدیدترین روش های تبلیغ نویسی هم فروشتان بیشتر شود و هم بتوانید قدم به قدم با فروش محصولتان ، برند خودتان را نیز بسازید و ماندگار کنید .


درآمد مناسب، فرزندان شاد، آرامش خانواده با تکنیک‌های بازاریابی محتوا؟!

این ایده از زمانی به ذهنم رسید که متوجه شدم چقدر برادرزاده ها و خواهرزاده هایم، با من بودن برایشان لذتبخش است و حتی موضوعات خصوصی را که هر کسی در سن نوجوانی فقط با دوستانشان مطرح میکنند قبل از هرکسی، با من درمیان میگذاشتند و یک روز...

مذاکره چیست؟ و اصول مذاکره در کسب و کار کدام است؟

وقتی با دوست‌‌ات در مورد یک گردش یکساعته صحبت می‌کنی یا اینکه با مادرت در مورد نحوه برگزاری میهمانی شب عید و چیدمان سفره هفت سین برنامه ریزی می‌کنی و حتی زمانی که با تعویض کننده روغن ماشین‌ات در مورد زمانبندی نوبت بعدی تعویض می‌پرسی در واقع...

بازاریابی محتوا چیست؟

خیلی از ما فکر میکنیم مفهوم بازاریابی، بازاریابی محتوا و فروش را می‌دانیم. البته در ابتدای مقاله نمی‌خواهم کسی را قضاوت کنم



نظرهای شما

02/19/1398

ما در چند مورد از خدمات شما استفاده کردیم و در همکاری باشما با روشهای تبلیغاتی جدیدتر و ارزان تر آشنا شدیم. ممنون از شما

04/25/1398

از راهنمایی شما در حال استفاده هستیم و در این مدت جهت ایجاد سئو پایدار مطالب جدید و کاربردی دست یافتیم

دوست من ، نظر خودت را برایمان ارسال کن